O echipă de cercetători de la Universitatea Queensland din Australia a ajuns la concluzia că un individ băutor de cafea este mai uşor de influenţat decât unul care nu consumă această băutură. În cadrul studiului, cercetătorii au intervievat aproximativ 140 de persoane. La început, acestora li s-a cerut să-şi expună părerea în problema avorturilor. Apoi, subiecţii au fost împărţiţi în două grupuri, dintre care primul a fost servit cu mai multe ceşti de cafea. Ulterior, voluntarilor li s-a prezentat o serie de argumente care nu coincideau cu poziţia exprimată anterior de aceştia. În finalul studiului, oamenii de ştiinţă au concluzionat că persoanele care nu au consumat cafea nu şi-au schimbat punctul de vedere, în timp ce fanii licorii energizante au renunţat rapid la opiniile lor. Astfel, cercetătorii australieni apreciază că sub influenţa cofeinei, fiinţa umană este mai uşor de manipulat decât în absenţa ei.
Autori: A.B.
BBC, acuzat de orientări anti-creştine
BBC se confruntă cu probleme legate de conţinuturile sale editoriale, după ce, în contextul vizitei Papei Benedict al XVI-lea în Marea Britanie, a fost acuzat de neprofesionalism şi orientări anti-creştine. Arhiepiscopul catolic de St. Andrews şi Edinburgh, Keith O’Brien, a declarat că actualele conţinuturi ale BBC sunt lipsite de profesionalism şi echidistanţă. Declaraţia sa a venit după ce Mark Thompson, director general al BBC, a declarat săptămâna trecută că, mult timp, BBC a avut o orientare de stânga. Arhiepiscopul O’Brien a mai afirmat că cercetările realizate pe materialele BBC despre creştinism, în general şi catolicism, în particular, relevă o puternică orientare împotriva instituţiilor creştine. A mai spus că se teme că difuzarea unui documentar despre abuzurile clericilor catolici, care coincide cu vizita Papei în Marea Britanie, programată săptămâna viitoare, va avea o acţiune distrugătoare asupra Vaticanului. BBC nu a comentat deocamdată aceste acuzaţii.
Autori: A.B.
Johnny Hallyday –în luptă cu boala
”Nu-mi place să vorbesc. Meseria mea este să cânt”, a declarat ferm Johnny Hallyday, la începutul unui interviu tulburător acordat presei franceze. Celebrul interpret a dezvăluit amănunte din culisele bătăliei sale cu boala. Problemele s-au agravat în luna octombrie a anului trecut, în timpul megaturneului de retragere, pe care a fost nevoit să îl şi întrerupă, până la urmă. ”Durerile mele au început să devină groaznice. Erau zile în care nu puteam să merg, plângeam de cât de rău îmi este, dar nu am vrut să anulez. Aşa că îmi injectau cortizon şi luam inflamatorii în doze de cal. Şi am cântat, chiar dacă această durere mă întrista şi îmi putrezea zilele”, a povestit cântăreţul-actor. A urmat operaţia ratată de hernie de disc, călătoria la Los Angeles şi şocul imens al conştientizării stării în care ajunsese: ”Am văzut imaginile sosirii mele, aş prefera să le uit. În zilele care au urmat, am suferit cumplit, am ajuns chiar să mă dau cu capul de pereţi”, a mărturisit Johnny Hallyday, care nu a uitat nici comele induse. ”Am căzut într-o gaură neagră. În timp real, nu am avut cunoştinţă de nimic. Temerile mele erau retrospective. Doctorul de la Cedar-Sinai mi-a explicat că am revenit de departe. După aceea, în fiecare noapte, mi-era frică. Mă temeam că voi adormi şi nu mă voi mai trezi. Asta îmi îngheţa sângele în vene, o trezeam pe Laeticia pentru ca ea să mă liniştească. Ajunsesem la un anumit punct în care aş fi preferat să nu dorm deloc, dacă ar fi fost posibil”.
În prezent, starul francez este vindecat. Şi îi datorează acest lucru soţiei sale, Laetitia: ”Ea m-a salvat de două ori. În momentul dezastrului, după operaţia de hernie de disc, luând măsurile de urgenţă care se impuneau şi în momentul acestui nou dezastru, moral şi psihologic, continuând să mă susţină, în ciuda mea”. De aceea, asigură starul cunoscut pentru numeroasele sale aventuri, Laeticia este ultima femeie din viaţa lui. Şi cea care a reuşit să îi dăruiască lucrul pe care nu a reuşit niciodată să îl construiască: o familie.